Learner Persona
Voorkom een mismatch met je doelgroep: maak eerst een Learner Persona
Wij horen het helaas heel vaak. Organisaties die een prachtige training, online academy of e-learning hebben ontwikkeld…en dan is er geen afname. De doelgroep ziet het simpelweg niet zitten. Er is ergens een mismatch. Zonde, toch? Heb je met de beste intenties enorm veel tijd en geld gestoken in een leertraject en dan slaat het niet aan…
Om dit te voorkomen, raden wij aan om altijd te beginnen bij het scherpstellen van jouw doelgroep.
Dit kun je heel praktisch aanvliegen door een Learner Persona te maken. Die gebruik je vervolgens
als kompas voor het uitstippelen van een effectief leertraject.
In deze collectie vind je inspiratie, tips en tools over dit thema.
Boekentip
Het maken van een Learner Persona is geworteld in human-centered design. Dit is ook beter bekend als Design Thinking.
Je maakt een Learner Persona in de empathiefase van het Design Thinking Process. Zo stap je in de schoenen van de doelgroep voor wie jouw leertraject of -product is bedoeld. Dat helpt om iets te ontwikkelen dat goed matcht.
Wil jij ook aan de slag met Design Thinking? Dan is deze leestip wat voor jou!
Masterclass
Voorkom een mismatch met je doelgroep
Nicole van ’t Wout legt in onderstaande masterclass uit wat een Learner Persona is, waarom en wanneer je deze gebruikt en hoe je ermee aan de slag gaat. Je leert wat je vooral niet moet doen en hoe je op een laagdrempelige manier de essentie van je doelgroep vastlegt.
Ben je geïnteresseerd in de volledige webinar van Katapult over Learner Persona’s? Klik dan op deze link.
Kijktip
Ga je starten met het (door)ontwikkelen van een leertraject en wil je er zeker van zijn dat het goed aansluit bij de mensen voor wie het bedoeld is? Dan is deze tip van Nicole van ’t Wout iets voor jou.